Donderdag 1 februari werden de Duurzaam Bouwen Awards uitgereikt. In de categorie meest duurzame gemeente van Nederland was onze gemeente genomineerd met Amsterdam en Haarlemmermeer.

Van 100 van de ca 400 gemeenten was er een inzending. Onze gemeente Ooststellingwerf heeft ingezonden het project Ecomunitypark met het Biosintrum bij het Venekoten bedrijfsterrein. Vandaag is in Hoofddorp bekend gemaakt, dat de gemeente Haarlemmermeer gewonnen heeft. De jury was ook vol lof over het Ooststellingwerfse project. Burgemeester Harry Oosterman liet men aan het woord en hij benadrukte dat het hele project een samenspel is van bedrijven, (hoge)scholen, gemeenteraad, college en ambtenaren. Samen de schouders eronder, dan kom je ver!

Het is belangrijk dat Ooststellingwerf zo positief in het nieuws komt. Grote spelers in het bouwveld zullen daardoor belangstellend hun ogen op ons gericht houden

Inderdaad heerst er in de raadszaal heden ten dage een sfeer van “we moeten toe naar meer duurzaamheid en groener”. In het komende raadstijdvak zullen ook de nieuwe raadsleden van GROENLINKS er alles aan doen om in deze sfeer te pleiten voor de meest duurzame en groene oplossingen voor zaken, die op de gemeente zullen afkomen.

Bestuur en fractie van GROENLINKS feliciteren het gemeentebestuur met het behalen van deze belangrijke vermelding!