GroenLinks maakt zich sinds 1990 sterk voor een sociaal en duurzaam Ooststellingwerf. In de afgelopen dertig jaar hebben verschillende GroenLinks'ers binnen en buiten de gemeenteraad onze gemeente een stukje eerlijker, duurzamer en socialer gemaakt. De afgelopen jaren hebben we veel bereikt, we hebben zelfs voor de eerste keer mee gedaan aan de coalitie.

Sinds de verkiezingswinst in maart 2022 heeft GroenLinks drie raadsleden! Zij worden ondersteund door fanatieke commissieleden en een actief bestuur.

Onze afdeling is de laatste jaren gegroeid, inmiddels zitten we op 50 leden. Het is een gemengde groep, een aantal leden hebben zich vele jaren geleden al ingezet voor GroenLinks, anderen staan nog aan het begin van hun (politieke) carrieré.

Samen strijden we voor dezelfde idealen. De mix van leeftijden en achtergronden zorgt ervoor dat we 'feeling' houden met de maatschappij. We zijn, naast een politieke partij ook vooral een sociale club, waar plaats is voor humor en gezelligheid.

Kom jij ook eens langs om de sfeer te proeven?